fbpx

Toptips & Succesartikelen

gelukkig met 'Margrieten'

Hoe 'Margrieten' Hans gelukkig maakte

Wat doe jij als je tegen van alles en nog wat aanloopt in je werk? En als je het gevoel hebt meer te kunnen betekenen voor je organisatie, maar het er niet uitkomt? Hans, Management Adviseur bij een gemeente zat in dit schuitje. En dat frustreerde hem zeer. Hij vroeg zijn manager om hulp en zij zette hem op mijn pad. Sindsdien maakt 'Margrieten' Hans gelukkig - en zijn collega's en klanten ook. Over het hoe en wat vertelt Hans je zelf in deze blog. In beeld en geluid met zijn twee persoonlijke video's. En op schrift in zijn openhartige testimonium met memoires van onder de kerstboom.
Waarom de meeste veranderingsprocessen niet slagen

Waarom de meeste veranderingsprocessen niet slagen

Wist je dat veel directeuren, managers en ondernemende professionals hetzelfde verzuchten als ze niet relaxed excelleren aan de top? "Ik besteed te veel tijd aan de dingen die er niet toe doen, en heb te weinig energie voor de dingen die er wel toe doen. Ik vergader me suf, krijg mijn team en collega's niet in beweging en ben meer bezig met verantwoorden en controleren dan doen waar ik voor betaald word." Bij doorvragen komt het er dan vaak op neer dat klanten ouderwetse dienstverlening krijgen en collega's zoet gehouden worden met kennis en kunde uit de oude doos. Op eigen eilandjes worden stokpaardjes bereden en in ivoren torens wordt prat gegaan op vergane glorie. Herken jij dit? Lees dan als de gesmeerde bliksem deze blog waarin een levensechte klantcasus centraal staat.
Ben jij nog houdbaar?

Ben jij nog houdbaar aan de top? Test nu je THT!

Weet jij wat jouw THT is aan de top? En die van je collega's? Van je klanten of leveranciers? Grote kans dat je deze vragen niet kunt beantwoorden. Terwijl het extreem belangrijk is om je eigen houdbaarheid aan de top te kennen. En die van de mensen met wie je je omringt. Want het helpt je fris en fruitig te functioneren. Je klanten topservice te leveren. Plezierig samen te werken. En thuis ook nog leuk en gezellig te zijn. Ontdek in deze blog hoe het met jouw THT staat. En hoe jij jouw onhoudbaarheid aan de top voorkomt.
Hoe-je-efficient-samenwerkt-in-5-stappen-past-op-een-A4-tje

Efficiënt samenwerken in 5 stappen (past op een A4'tje)

Efficiënt samenwerken! Wie snakt er niet naar? Want hoeveel tijd, geld en energie verdampen er dagelijks in je werk zonder dat je er je klanten of collega's mee dient. Om over je privéleven en je gezondheid nog maar te zwijgen. Maar hoe pak je dit aan als jij nu al geleefd wordt door de waan van de dag – en je collega's ook? Geen nood! In deze blog vind je vijf eenvoudige stappen, waarmee je efficiënt samenwerken wel voor elkaar krijgt – ook met meerdere mensen en meerdere teams. En ze passen ook nog op een A4'tje!
toen was geluk nog heel gewoon

Mijn doorbraak naar succes – deze verjaardag 6de mijlpaal

Hieperdepiep hoera! Op 29 november 2022 vier ik mijn 56ste verjaardag. Een 6de mijlpaal in overleven, omdat ik op deze datum vijf jaar en zeventien dagen ouder ben dan mijn lieve moeder is geworden. Waarom haar leven en overlijden relevant is voor mijn doorbraak naar succes, ontdek je in deze heel persoonlijke blog, die tegelijkertijd heel universeel is. Hij gaat over groei en hoe je jezelf soms onbewust saboteert. Omdat je jezelf daarmee hinderlijk in de weg kunt zitten, heb ik drie traktaties voor je waarmee je uit je eigen 'waanzin' kunt stappen. Zodat ook jij jouw doorbraak naar succes maakt - Einstein juicht het toe! Laat je me weten welke traktatie je kiest? Ik sta voor je klaar om je naar een productief en ontspannen leven te helpen, waarbij elke dag een feestje is.
Taboes op het werk

Hoe je taboes op het werk structureel doorbreekt

"Waar durf jij niet over te praten op je werk?" Je ziet, ik val maar gelijk met de deur in huis. Want ik zit ergens mee en daar wil ik het graag met je over hebben. Het gaat over taboes op het werk. Die vind je op vrijwel elke werkplek en in elke branche. Is het in jouw organisatie 'not done' om over bepaalde onderwerpen te praten? Dat is jammer, want dit staat een prettige en succesvolle samenwerking in de weg. Hoe je taboes op het werk structureel doorbreekt, ontdek je in deze blog. En je kunt er direct mee starten.
Gaan of blijven? Zo laat je jouw team groeien.

Gaan of blijven? Zo laat je jouw team groeien!

Ben jij een van die directeuren, managers of ondernemende professionals die snapt hoe je een team laat groeien? In deze blog ontmoet je zo'n topper voor wie maar een ding belangrijk is: dat iedere collega het beste uit zichzelf haalt, waardoor het hele team relaxed excelleert. Want wat bereik je met stress en getob, omdat collega's niet goed met zichzelf of elkaar overweg kunnen? Hoe jij deze rode cijfers en rode koppen voorkomt, ontdek je in deze blog waarin drie collega's centraal staan. En – niet te vergeten – hun manager. Want zonder deze manager hadden Janneke, Hans en Alexander nooit geweten of ze moesten gaan of zouden blijven.
roddelen op het werk

Roddelen op het werk? Met deze 6 basisregels stop je het!

Weet jij wat je collega's over je zeggen bij het koffieapparaat, in de wandelgang en op het rookbalkon? Over je onuitvoerbare businessplan, je veel te hippe auto en je ongepoetste schoenen? Maar ook over je geknikkebol tijdens vergaderingen, je klantgezwichtheid (in plaats van klantgerichtheid) en je veel te hoge declaraties? Vervelend hè, als ze over je roddelen op het werk? Maar… zeg eens eerlijk: hoe praat jij zelf over deze collega's tijdens jouw onderonsjes met bestuurders, klanten en leveranciers? En wie gaat er allemaal bij jou over de tong bij de vrijdagmiddagborrel en het teamuitje? Mijn advies: stop ermee! Waarom roddelen op het werk fnuikend is voor je resultaten en relaties ontdek je in deze blog. En ook hoe je het met 6 basisregels direct, transparant en duurzaam stopt. Het praktijkvoorbeeld spreekt boekdelen.
jaloezie op werk

Hoe jaloezie op het werk je verder helpt – doe de jaloezietest

Bij jou op het werk – live, online en hybride – sluipt hij ook rond: het groene monster dat jaloezie heet. Behoedzaam gluurt hij om het hoekje. Strekt zijn grijpgrage vingers uit naar de ooit zo positieve sfeer. En net als je er het minst op bedacht bent, pakt hij triomfantelijk de macht. Met alle destructieve gevolgen van dien voor jou, je team en de organisatie. Jaloezie – wat doe je ertegen? Doe in de eerste plaats de jaloezietest. En reken dan in 3 stappen af met het groene monster bij jezelf en je collega's.
5 redenen waarom jij ineffectief bent aan de top

5 redenen waarom jij ineffectief bent aan de top

Ben jij ook zo'n harde werker? En is desondanks je werk nooit af? Vermoeiend hè? En frustrerend, want je bereikt er je doelen niet mee. Sterker nog, hoe harder jij werkt, hoe minder je van je omgeving hoeft te verwachten. En dat is logisch. Als jij het werk van anderen doet, hoeven ze dat zelf niet meer te doen. En als je deze werkzaamheden op je blijft nemen, leer jij het die anderen zelfs af. Dus hoogste tijd om je niet meer te storen aan verzuim en nalatigheid van anderen, omdat jijzelf ineffectief functioneert aan de top. In deze blog ontdek je de vijf redenen waarom je jezelf in hard werken gevangen houdt én de drie vragen hoe je jezelf daar direct en doeltreffend van verlost.
20210517-Antoon

Hoe overzicht en regie Antoon rust en voldoening geven

Antoon was startend manager in een druk en groeiend bedrijf. Hij had veel kennis van de branche maar niet van het managen van een afdeling. Daardoor deed hij veel te veel zelf en werkte hij veel te veel uren, waardoor hij zich geleefd voelde in plaats van dat hij de touwtjes zelf in handen had. Om Antoon en zijn team optimaal te laten functioneren besloot zijn directeur mijn hulp in te roepen. Met het gewenste resultaat voor Antoon, zijn team en de directeur. In deze openhartige blog met video en getuigenis vertelt Antoon zelf hoe overzicht en regie in zijn werk rust en voldoening geven. Juist in drukke perioden!
Wat een mijnenveld met klagers over jouw leiderschap zegt

Wat een mijnenveld met klagers over jouw leiderschap zegt

Krijg jij met je team niet voor elkaar wat je wilt, omdat je collega's last hebben van het Calimero-syndroom, lijden onder van alles en nog wat, of overal drama en ellende zien? Kijk dan eens goed in de spiegel wat dit mijnenveld aan klagers je wil vertellen! De kans is groot dat jij dit improductieve gedrag zelf in stand houdt, omdat je geen verantwoordelijkheid neemt. Confronterend? Mooi! Doe dan je voordeel met deze blog. Je ontdekt hoe je jezelf ondermijnt als je klagende, lijdende en doemdenkende collega's in hun ineffectieve sopjes laat gaarkoken. En ook wat je er direct aan kunt doen, zodat jouw team weer naar behoren gaat functioneren.
Meer laden...

Vind meer tips en artikelen

Categorieën

Basis voor succes
Eigen verantwoordelijkheid
Samenwerken
Stress
Transparant communiceren
Verzuim & nalatigheid
Altijd up to date FFT
Direct contact